Kostol pôvodne gotický zo začiatku 14. storočia, po roku 1415 rozšírený, v roku 1652 opravený, po požiari v roku 1700 obnovený, v roku 1864 nová veža a v roku 1907 reštaurovaný.
Stavba s pôvodným gotickým pôdorysom a obvodovým murivom je jednoloďová s polygonálne uzavretým predĺženým presbytériom. Oba priestory majú barokové klenby s klenbovými pásmi, ktoré v lodi dosadajú na rímsy pilastrov. Vchod do lode z priestoru pod vežou má ostroluký gotický portál s pozmenenou profiláciou. Na jeho ostení je nápis vzťahujúci sa na reštaurovanie stavby v roku 1652. Južná fasáda má polkruhom ukončené barokové okná s klenákmi. Na jednom mieste sa pod omietkou črtajú obrysy zamurovaného gotického okna. Na východnej a južnej strane kostola sú masívne oporné piliere. Veža členená narožnými pilastrami, kordónovou a terčíkovou podstrešnou rímsou, na ktorú dosadá laternová baňa, zakončená štíhlym ihlancom.
V roku 1969 bol v kostole postavený nový chór. O 3 roky neskôr sa uskutočnila generálna oprava celej stavby. Pri odstraňovaní vonkajšej omietky boli odkryté fragmenty 5 gotických okien. Na južnej strane sa objavil aj portál s lomeným oblúkom a nad nim rozeta. Obidva dávno zamurované otvory zakrýva oporný pilier.
Z pôvodného gotického interiéru kostola sa zachovalo súsošie Panny Márie s umučeným Synom, umelecky najhodnotnejšie výtvarné dielo v Kurime. V roku 1991 bolo inštalované na výstave Piety Slovenska, ktorá sa uskutočnila v Bratislave. Historik umenia Juraj Žáry vtedy o ňom do katalógu napísal: "Frontálne koncipovaná kurimská Pieta je monumentálne pôsobiacou, gracióznou drevorezbou a k jej osobitej kráse prispieva skutočnosť bezprostrednosti sochárskeho rukopisu, nekresleného nánosmi polychromie. Jej manieristický charakter ukazuje už do neskorej krásnoslohovej fázy 30. rokov 15. storočia."