V seminári sme chceli príchod svätého Mikuláša urobiť čo najpôsobivejším – od helikoptéry po zlaňovanie. Až jednoduché divadlo v tichu nám ukázalo, kde sa skrýva pravý zdroj jeho dobra.
Prednedávnom som si všimol na sociálnych sieťach pod profilom šéfredaktora časopisu .týždeň Štefana Hríba napísané: „Dopísal som knižku, ktorá sa volá o Bohu, ktorý neexistuje. Rozmýšľal som o nej viac ako 10 rokov, hovoril som o jej obsahu s mnohými podnetnými ľuďmi z oblasti vedy aj duchovného sveta, prečítal som kvôli nej desiatky kníh, dopozeral stovky hodín prednášok a diskusií a najmä som […]
Meno Andrej Ondrejka znie tak trochu ako jazykolam, no skrýva sa za ním príbeh kňaza s veľkým srdcom pre ľudí aj pre médiá. Svoju cestu začal vo folklórnom súbore, aby neskôr vymenil kroj za reverendu a našiel svoje miesto nielen za oltárom, ale aj v televíznom štúdiu. V otvorenom rozhovore hovorí o tom, prečo ho pri kňazskej vysviacke boleli rebrá, […]
Otec Thomas Keating vo svojej knihe Pozvaní k láske spomína príbeh alkoholika, ktorý mal veľkú záľubu porážať svojich kumpánov v pití alkoholu. Nikto naňho nemal. Najväčší pocit slasti prežíval, keď všetci odpadli a on sa s pocitom víťaza presunul do iného baru a pokračoval. Nikdy nemal dosť. V slabej chvíli ho zasiahli slová televízneho kazateľa. Rozhodol sa, že radikálne zmení […]
Svojho času som z poľštiny prekladal detskú knižku o stratenej ovečke. Na obálke bola prilepená aj kožušinka, aby deti viac zaujala. Ovečka sa volala Mela.
Juan Diego Cuauhtlatoatzin sa zapísal do dejín kresťanstva ako prvý mexický svätec, ktorý prijal poslanie od Panny Márie a stal sa jej poslom medzi domorodým obyvateľstvom. Jeho príbeh spája duchovné tradície pôvodných obyvateľov s kresťanstvom, ktoré do Nového sveta priniesli misionári. Juan Diego pochádzal z kmeňa Čičimekov. Jeho meno v domorodom jazyku Nahuatl bolo Cuauhtlatoatzin, […]
Univerzitné vydavateľstvo Oxford University Press vyhlásilo za slovo roka 2025 výraz „rage bait“, teda návnada na hnev. V oficiálnom zdôvodnení sa uvádza, že ide o internetový obsah, ktorý je zámerne provokatívny či urážlivý a má v ľuďoch vyvolať hnev preto, aby sa zvýšil počet kliknutí, komentárov a zdieľaní. Používanie tohto termínu sa podľa lexikografov v […]