Hrnieme sa viac na „zázračné“ miesta, než pred svätostánok. V pastorácii viac staviame na metódach a stratégiách, než na pôsobení Ducha Svätého…
V nedeľu 16. novembra 2025 sa v Bratislave uskutoční Deň odprosenia, osobitné duchovné podujatie, ktorým sa uzavrie Jubilejný rok nádeje. Ide o spoločnú iniciatívu Konferencie biskupov Slovenska a Ekumenickej rady cirkví, ktorej cieľom je pozvať celé Slovensko k duchovnej obnove, zmiereniu a novému začiatku. Podujatie sa bude konať v historickej budove Národnej rady Slovenskej republiky na Župnom námestí a zúčastnia sa na […]
Ticho je u nás kresťanov a veriacich ľudí vôbec v kurze. Vo farnostiach sa robia tiché kontemplatívne cvičenia, kostoly sú čím ďalej tým belšie a belšie. „To aby sme dopriali ticho nielen ušiam a očiam,“ vraví sakrálnoarchitektonická elita. V dobe hluku – či už vizuálneho, alebo slovného – je ticho cenenou a vyhľadávanou komoditou. No jeden typ ticha ostal absolútne nedocenený. […]
Ľahostajnosť. Apatia. Nezáujem. Postoj mnohých k otázkam viery by sa dal vystihnúť týmito heslami. Kým pred desiatimi či pätnástimi rokmi sa veľa hovorilo o „novom ateizme“, dnes sa oveľa častejšie stretávame s ľuďmi, ktorí vieru jednoducho nepovažujú za tému – nie preto, že by proti nej bojovali, ale preto, že ju už nepovažujú za dôležitú. Ako sa s takto […]
Augustína Pietrantoni, ktorú si Rímskokatolícka cirkev pripomína 13. novembra, sa narodila sa 27. marca 1864 v dedinke Pozzaglia Sabina neďaleko Rieti. Druhé z jedenástich detí jednoduchej roľníckej rodiny, kde bola práca a modlitba hlavnými ohniskami rodinnej elipsy, dostalo pri krste meno Lívia. Malá Lívia prejavila skoré náboženské sklony a niekedy vyhľadávala samotu, aby sa mohla […]
Svätý Ján Zlatoústy, ktorého si Gréckokatolícka cirkev pripomína 13. novembra, je jedným z najvýznamnejších cirkevných otcov raného kresťanstva. Spája sa s ním prívlastok Chrysostomos, čo preložené z gréčtiny znamená Zlatoústy a odráža jeho mimoriadny rečnícky dar a schopnosti oslovovať veľké masy ľudí kázňami. Ján sa narodil okolo roku 347 v Antiochii v čase, keď rímska […]
V neskorom stredoveku sa v pohľade na svätú omšu rozšírilo chápanie, ktoré ju predstavovalo takmer ako opakovanie Kristovej obety na kríži. Tento mylný výklad nakoniec prispel k tomu, že reformácia obetný charakter svätej omše radikálne odmietla. Aký je teda správny pohľad? Cieľom omšovej obety nie je, aby Cirkev „znova“ obetovala Božiemu Otcovi jeho Syna, akoby sa Kristova […]
kostol