Otec Heriberto García Arias je mladý mexický kňaz, ktorý má na svojom účte TikTok viac ako 2 milióny sledovateľov a na Instagrame viac ako 280 000 povzbudil digitálnych misionárov a katolíckych influencerov. Urobil tak v kontexte Jubilea digitálnych misionárov a katolíckych influencerov, ktoré sa bude konať v Ríme 28. – 29. júla. V rozhovore pre španielsku sekciu EWTN ponúkol zamyslenie nad úlohou evanjelizátorov na sociálnych sieťach a dôležitosťou ich prítomnosti v digitálnom prostredí.
Pre otca Heriberta Garcíu Ariasa predstavuje oslava Jubilea digitálnych misionárov a katolíckych influencerov – ktorá sa zároveň spája s Jubileom mládeže – „oficiálne uznanie všetkých týchto misionárov zo strany Cirkvi“.
Vychádzajúc zo svojich skúseností, ktoré nedávno zhrnul vo svojej knihe Digitálni misionári, otec García vysvetlil rozdiel medzi katolíckym influencerom a digitálnym misionárom. Hoci obaja používajú médiá, influencer môže ponúkať a predávať produkty v súlade so svojimi hodnotami, zatiaľ čo cieľom digitálneho misionára je priniesť na sociálne médiá svoju skúsenosť s Kristom.
Poukázal na množstvo času, ktoré mladšie generácie trávia na sociálnych sieťach: „Sú ľudia, ktorí tam hľadajú Boha, a preto musíme byť tam prítomní, byť svedkami, ale nie s cieľom zastaviť sa tam, ale skôr presunúť [diváka] z obrazovky k oltáru.“
„Takže,“ dodal, „to je len cesta, nie cieľ.“
Mexický kňaz zdôraznil, že Cirkev sa „vždy prispôsobovala rôznym kultúram“, aby priniesla posolstvo Ježiša Krista a potvrdil, že „teraz je rad na nás, v tejto kultúre, kde prichádzajú nové generácie s iným spôsobom myslenia, kde je pre nich digitálny svet skutočný“.
Pre kňaza predstavuje oslava Jubilea digitálnych misionárov a katolíckych influencerov – ktorá sa zároveň zhoduje s Jubileom mládeže – „oficiálne uznanie všetkých týchto misionárov zo strany Cirkvi“.
„Len pred tromi rokmi pojem ‚digitálny misionár‘ ani neexistoval,“ poznamenal a dodal, že dnes je na celom svete viac ako 3 500 digitálnych misionárov. Hoci uznal, že táto nová realita môže vyvolať určité „obavy“, uistil, že „plody sú už viditeľné“.
Podľa kňaza zo štátu Jalisco v Mexiku je prítomnosť na sociálnych sieťach „naliehavá a nevyhnutná“, keďže mnoho mladých ľudí „sleduje TikTok“, ale „neprekročia prah kostola“. Zdôraznil preto dôležitosť vytvárania obsahu, ktorý vzbudí ich záujem a pomôže im „prísť do Cirkvi“.
Pokiaľ ide o riziko trivializácie posolstva, poukázal na to, že Cirkev je v každej kultúre prežívaná rôznymi spôsobmi, pričom zdôraznil potrebu formovať a sprevádzať digitálnych misionárov, aby boli „zjednotení v tej istej pravde“.
„Nejde o to byť stredobodom pozornosti a hovoriť o Kristovi; on musí byť stredobodom pozornosti,“ hovorí digitálny misionár otec Heriberto García Arias a pokračuje: Spodná časť formulára„Máme veľmi krásne posolstvo, neporovnateľnú filozofiu, transcendentálny návrh. Niekedy však nevieme, ako ho sprostredkovať, nevieme, ako hovoriť ich jazykom. Verím, že toto posolstvo, ktoré sme zažili, musíme sprostredkovať novým generáciám.“
Mladý kňaz, ktorý objavil svoje povolanie ku kňazstvu vo veku 15 rokov, berie svoju prácu na sociálnych sieťach ako veľkú zodpovednosť a tvárou v tvár pokušeniu slávy radí: „Ak chcete, aby sa posolstvo dostalo k ľuďom, musíte sa vyrovnať aj s týmto pokušením… Ale musíte byť ostražití. Nejde o to byť stredobodom pozornosti a hovoriť o Kristovi; on musí byť stredobodom pozornosti.“
Kňaz uznal, že jeho formácia mu umožnila pochopiť, že je „hovorcom“ Cirkvi: „Nie si protagonistom; ide o Cirkev, ide o Krista a musíš to mať vždy na pamäti, pretože veľkým rizikom je, že Cirkev nielen stratí svoju reputáciu, ale aj svoju autoritu vo svete. A to je v našich rukách.“
Otec García sa podelil aj o svedectvá od ľudí, ktorých životy boli zmenilo posolstvo evanjelia v digitálnom priestore.
„Ľudia, ktorí sa chystali na potrat a nakoniec ho nepodstúpili, ľudia, ktorí sa hnevali na Boha, pretože mali dieťa v nemocnici dostali posolstvo, ktoré potrebovali, aby ich povzbudilo pokračovať. Alebo dokonca niekto, kto chcel spáchať samovraždu a posolstvo ho zastavilo a motivovalo ho k vytrvalosti.“
„Svätý Duch koná prostredníctvom algoritmov a zasahuje srdcia, ktoré potrebujú jeho slovo, ktoré potrebujú nádej,“ zdôraznil.
(ACI Prensa)






