Svätý Otec František si na autá ani pohodlie nepotrpí. On sám odporúča seminaristom, kňazom i rehoľníkom, aby netúžili po drahých autách a nekupovali si ich, aby si hmotnými vecami nestavali bariéry medzi sebou a veriacimi, z ktorých mnohí trpia materiálnou chudobou.
Ikonický je Ford Focus, ktorý hlava Katolíckej cirkvi používa na bežnú prepravu. Kým politici a diplomati brázdia cesty na limuzínach, pápež, ktorý je najvyšším predstaviteľom Katolíckej cirkvi a pod jeho jurisdikciu spadá miliarda tristo miliónov veriacich, sa vozí na aute, ktoré by ste kúpili v každom okresnom bazáre za pár tisíc eur.
S pápežským úradom je však späté vozidlo využívané na reprezentatívne účely, tzv. papamobil. Známe sú fotografie svätého Jána Pavla II., ktorý mal niekoľko papamobilov, medzi nimi biely Mercedes triedy G, ale hlavne Fiat 1107 Nuova Campagnola, ktorým sa viezol 13. mája 1981, keď bol na neho spáchaný atentát.
Benedikt XVI. dostal 7. decembra 2012 od firmy Mercedes-Benz biely mercedes triedy M.
Pápež František dostal v roku 2020 od japonskej automobilky Toyota auto na vodíkový pohon.
V týchto dňoch pápežovi Františkovi automobilka Mercedes-Benz darovala papamobil mercedes triedy G na elektrický pohon pri príležitosti Svätého roku 2025.
„Vyslancov“ firmy prijal Svätý Otec na audiencii, no výrobcu požiadal, aby na audiencii boli prítomní pracovníci, ktorí sa priamo podieľali na výrobe auta.
„Venovali sme pozornosť všetkým potrebám Svätého Otca,“ zaznelo zo strany vedenia automobilky.
Mať možnosť pracovať na takomto výnimočnom vozidle je príležitosť, ktorá sa naskytne pravdepodobne len raz v kariére,“ hovorí Peter Zotter, ktorý pracuje na vývoji.
Ako uvádza Vatikánska tlačová agentúra, „Mercedes sa už môže pochváliť takmer 100-ročnými skúsenosťami s takzvaným papamobilom: prvé vozidlo vyrobené v Stuttgarte bolo dodané pápežovi Piovi XI. v roku 1930. Aj pápež František v súčasnosti používa na svoje generálne audiencie vozidlo triedy G, hoci je stále klasicky poháňané benzínom.“