Keď sa stretne svätica s princeznou, nejde len o udalosť, ktorá vzbudí záujem médií, ale o stretnutie dvoch žien, z ktorých každá po svojom prežíva túžbu pomáhať trpiacim. Takýto okamih nastával, keď sa Matka Tereza z Kalkaty stretávala s princeznou Dianou z Walesu.
Princezná Diana bola známa tým, že sa dotýkala chorých, objímala deti v utečeneckých táboroch a nebála sa prísť k tým, ktorých sa iní stránili. Matka Tereza zas celý svoj život zasvätila službe najchudobnejším z chudobných v uliciach indickej Kalkaty. Hoci pochádzali z úplne odlišných prostredí – jedna z kráľovskej rodiny, druhá z albánskej rodiny v Macedónsku –, obe sa stretli v rovnakom bode: v službe chudobným a vylúčeným.
Prvýkrát sa rehoľníčka a princezná mali stretnúť v 90. rokoch, keď Diana navštívila Kalkatu. K osobnému stretnutiu však došlo až v Ríme a neskôr opakovane, vrátane ich posledného známeho stretnutia v júni 1997 v New Yorku.
Krátko nato obe ženy zomreli – Diana 31. augusta 1997 a Matka Tereza 5. septembra 1997. Ich smrť v takom krátkom časovom rozpätí mnohí vnímali ako symbolické duchovné prepojenie.
Keď svätú Matku Terezu jej spolupracovníci vystríhali, aby sa s princeznou nestretávala, lebo jej to pokazí imidž a ublíži to jej dielu, podľa dochovaných svedectiev Matka Tereza povedala, že sa so žiadnou princeznou Dianou nestretla. Keď namietali, že sú toho predsa plné noviny, svätica odpovedala: „Viem, čo myslíte. No ja som sa predsa len nestretla s princeznou Dianou. Ja som sa stretla s nešťastnou ženou Dianou…“
Tu možno vidieť, akú silu prejavovala svätica z Kalkaty, ktorá videla Krista v každom človeku a zároveň si dovolila milovať najbiednejšieho rovnako veľkou láskou ako šľachtičnú, ktorej ležal pri nohách celý svet.
Matka Tereza o Diane povedala, že ju priťahovala svojím srdcom pre chudobných a trpiacich. Diana, naopak, nosila pri sebe ruženec, ktorý jej dala Matka Tereza. Bolo zjavné, že ich priateľstvo nebolo len formálne, diplomatické, ale vychádzalo z úprimného porozumenia.
To, čo spájalo princeznú a sväticu, bola schopnosť vidieť v každom človeku Božie dieťa. Kľúčom k tomuto pohľadu je kríž, ktorý odhaľuje nevyčísliteľnú cenu žobráka i kráľa ako Božích stvorení.








