Kostol je jednoloďová stavba barokovo klasicistického slohu. Dal ho postaviť jasovský prepošt Andrej Sauber. Hlavný vchod do kostola začína schodišťom z južnej strany. Nasledujú veľké presklené dvere umiestnené v strede predstavanej veže. Do kostola sa dá vstúpiť aj bočným vchodom zo západnej strany, kde sa nachádza fara. Nad týmto vchodom v malom tympanone je umiestnená bronzová tabuľa s monogramom Krista IHS a datovaním 1766-1977.
S vežou je v interiéri kostola spojený chór, na ktorý sa vstupuje z obidvoch strán točitými schodmi. V strede chóru je umiestnený orgán vyrobený v roku 1886 v Budapešti. Ľavé pôvodné drevené schodisko pokračuje do vyšších priestorov kostolnej veže, kde sú umiestnené zvony. Starší pochádza z roku 1506, druhý neskoro barokový bol odliaty v roku 1784 v Prešove.
Kostol vymaľoval Rudolf Orosz. Klenbu presbytéria zdobí výjav Zvestovania Panny Márie. Ďalšia maľba je umiestnená na víťaznom oblúku a zobrazuje nebeský Jeruzalem. Stred kostolnej klenby tvorí maľba zobrazujúca kázanie Pána Ježiša na hore. Inšpiráciu v Zjavení sv. Jána apoštola našiel maliar aj pre maľbu umiestnenú pred chórom a bočným vstupom do kostola. Zobrazuje druhý príchod Pána Ježiša. Najmladšou maľbou v kostole je zobrazenie bratov sv. Cyrila a Metoda od reštaurátora Pavla Milkoviča z roku 1987.
Vznik hlavného oltára možno zosúladiť s obdobím dokončenia kostola okolo roku 1766. Konštrukčnú jednoduchosť oltára po obvode predsunutého stola a predely zdobia farebne zvýraznené konkávne a konvexné krivky. Na predĺžených masívnych volantách po obidvoch stranách oltárnej skrine sú umiestnení orodujúci anjeli s pozlátenými krídlami a rúchami. V strede oltára sa nachádza otočný svätostánok. Veľká kartuša v strede stola, záves lemujúci svätostánok a rokaj na vrchole oltára sú pozlátené. Pre rám oltárneho obrazu namaľovaného okolo roku 1870 Vojtechom Klimkovičom, zvolili reštaurátori tmavú polychrómiu. Maliar mnohofigurálnej kompozície obraz rozdelil do 4 horizontálnych celkov, ktoré začínajú kľačiacou postavou sv. Norberta v strede dolnej časti a končiac Pannou Máriou vyobrazenou ako Kráľovnú nebies. Neznámy maliar si pre oltárny obraz Panny Márie zvolil typ, ktorý stanovil španielsky maliar a spisovateľ Francisko Pachoco. V oválnom nadstavci je nad ňou sv. Herman Jozef. Na opačnej strane víťazného oblúka je oltár sv. Norberta. Oválny obraz v nadstavci zobrazuje sv. Bohumíra. Plastickú výzdobu oltára sv. Norberta tvoria plastiky uhorských panovníkov vpravo sv. Ladislav, vľavo sv. Imrich. V súlade s architektúrou oltára kompaktnejšie pôsobia plastiky sv. Kataríny a sv. Barbory.