Meno Andrej Ondrejka znie tak trochu ako jazykolam, no skrýva sa za ním príbeh kňaza s veľkým srdcom pre ľudí aj pre médiá. Svoju cestu začal vo folklórnom súbore, aby neskôr vymenil kroj za reverendu a našiel svoje miesto nielen za oltárom, ale aj v televíznom štúdiu. V otvorenom rozhovore hovorí o tom, prečo ho pri kňazskej vysviacke boleli rebrá, […]
Dedičstvo niekedy dokáže poriadne prekvapiť. A nemusí to byť vždy pozitívne prekvapenie. Najmä v prípadoch, keď sú predmetom dedičstva dlhy. Vtedy je skôr namieste iná otázka: Čo s nechceným dedičstvom? Táto otázka je aktuálna aj v oblasti kresťanskej viery. Aj tu má totiž otázka dedičstva svoje dôležité miesto, a to v oboch významoch. Kánonické evanjeliá […]
Kto dnes na univerzitách navštevuje kurz filozofie, veľmi rýchlo narazí na vetu, ktorá znie takmer ako neotrasiteľná pravda: „Po Kantovi sú všetky dôkazy Božej existencie definitívne pochované.“ Koniec diskusie. Mnohí to prijmú ako samozrejmosť. No nájdu sa aj takí, ktorí si to jednoducho chcú overiť sami. Kantovský dogmatizmus ešte aj dnes tvrdí: „Ak niekto verí […]
Prečo pri modlitbe Otčenáš dvíha ruky len kňaz, na čo kedysi slúžil “nástroj pokoja” a prečo je znak pokoja pred svätým prijímaním? Dozviete sa v texte.
Vo 4. decembrový deň si Katolícka cirkev oboch obradov pripomína svätú Barboru. Jej meno je odvodené z gréckeho barbaros a znamená cudzinka, čo v hlbšej symbolike odráža jej odlišnosť od pohanského sveta, v ktorom vyrastala. Patrí medzi takzvaných štrnástich pomocníkov v núdzi. Barbora sa narodila pravdepodobne v sýrskom Heliopolise alebo v Nikomédii. Jej otec Dioskoros […]
Presne pred šesťdesiatimi rokmi 7. decembra 1965 kardinál Willebrands v Ríme a metropolita Meliton v Istanbule súčasne prečítali spoločné katolícko-pravoslávne vyhlásenie, v ktorom boli vzájomné exkomunikácie z roku 1054 odvolané. Nikto netvrdí, že 900-ročné dejiny možno napraviť za jedinú hodinu. Urobilo sa niečo skromnejšie – a zároveň oveľa významnejšie: očistila sa pamäť od slov a gest, ktorými si ľudia v roku 1054 ublížili. […]
V živote muža sú štyri mikulášske etapy. Prvá, keď verí na Mikuláša. Druhá, keď neverí na Mikuláša. Tretia, keď robí Mikuláša. A štvrtá, keď vyzerá ako Mikuláš.
kostol